Auto vliegtuig dn trein dn boèt

31 januari 2023 - Grubbenvorst, Nederland

Op 29 januari zijn we naar een klein ontbijtje aan de terug reis  begonnen. Om 7 uur werden we opgehaald met een privé taxi( natuurlijk met chauffeur🤷‍♀️) hij zet ons op de pier af dus wandelen we met onze rugzakken en pukkel vol mooie herinneringen naar het loket waar bert 2 tickets kocht voor onze overtocht. Ik had uit voorzorg een pilletje genomen voor reis ziekte op de boot, en maar goed🤦‍♀️ meer dan de helft werd vreselijk ziek🤢🤮🤢🤮 de zakjes werden af en aan opgehaald en weer nieuwe uitgedeeld, ze liepen met een spuitbus rond om het wat fris te laten ruiken want de kotslucht👃 kreeg de overhand😝 bekijk de filmpjes maar het was echt een horror tocht, zelf het been kapot omdat ik zonodig wilde filmen hoe hoog de golven waren.( 3 meter🌊) Toen we eindelijk die tocht achter de rug haden begon de bus🚌 reis, die wel erg lang duurde😵 ze waren op heel veel plaatsen aan de weg aan het werken dus echt vlotjes ging het niet ( voor bert gelijk de laatste keer🤷‍♀️) maar goed toen we eindelijk in Bangkok aankwamen stopten we weer op de beroemde winkel straatjes waar we een lekkere spies hebben gegeten ( jos kent ze) daar de taxi genomen naar ons laatste hotel. Tanden poetsen en naar bed🛌
De volgende morgen om 8u ontbijten en om 9u  met taxi naar het vliegveld. Eerst onze 2 koffers op pikken bij de luchthaven store die van ons en die van jos en annelies. Tot onze schrik koste dat 75 euri per koffer🤷‍♂️. De vliegreis duurde 12 uur en 20 min verliep goed tot we Europa binnen kwamen en toen kregen we veel turbulentie. Om paar minuten over 7 geland in Frankfurt en toen de ice trein naar Düsseldorf gepakt ( 85 euri pp😭) waar Freek ons stond op te wachten en ons naar huis bracht. Het was un zware reis dag maar we zijn gezond en wel weer thuis.