Chiang Mai

28 december 2022 - Venlo, Nederland

Sinds kort zitten wij regelmatig op facebook en zijn wij geabonneerd op diverse nieuwsgroepen die alles met thailand te maken hebben. Bijna alle hotels/guesthouse's , vervoer , reisroute's hebben wij allemaal van facebook geplukt. Zeer nuttige reviews over van alles en nog wat.Echter zijn de reviews niet allemaal even betrouwbaar. Voor een reiziger uit frankrijk moet alles perfect zijn terwijl een nederlander minder kieskeurig en sneller tevreden is.

Waarom vertel ik dat ? De accommodatie in Chiang Mai hebben wij geboekt op basis van de ervaringen van reizigers via Facebook. Het is een klein guesthouse genaamd Liams guesthouse met slechts 8 kamers en een zwembad , ca 5 km buiten Chiang Mai in de natuur. Kleinschalig, aantrekkelijke prijzen, mooie ligging en meelevend met de gasten. Voorbeeld, je krijgt bij het inchecken een gratis telefoon waarbij nummers zijn voor geprogrammeerd van hotel/taxi/hulpdiensten etc .Uiteraard weer inleveren als je vertrekt.  En dat is nou precies waar wij de accommodaties op selecteren, met name de kleinschaligheid en de persoonlijke aandacht. We verblijven hier 5 dagen en dit is dan ook de uitvalbasis voor tripjes in de buurt. Vrijdagavond 6 januari zullen wij rond 19.30 met de trein uit Bangkok in Chiang Mai aankomen en staan er 2 tuk tuks op ons te wachten voor vervoer naar het guesthouse. Wat wij hier gaan doen dat zullen we wel zien. Uiteraard een bezoek aan de  stad Chiang Mai met haar beroemde nachtmarkt en genieten van de laid back cultuur van Chiang Mai.

1. Joep:
    29 december 2022