Chiang Rai

29 december 2022 - Venlo, Nederland

Komende vanaf Chiang Mai vertrekken we op 10 januari naar Chiang Rai. Dee stad ligt ca 180 km van Chiang Mai en is een absolute must om te bezoeken. Hoe we daar komen weten we nog niet, ik heb me wel laten vertellen dat een busreis naar deze plaats hiernaartoe  zeer de moeite waard is. We willen in ieder geval het drielanden punt bezoeken bij de mekong rivier waar je een uitzicht hebt naar Myanmar, Laos en uiteraard Thailand. Het gebied is bekend om zijn "gouden driehoek" , lange tijd werd hier de meeste heroine ter wereld geproduceerd. Vermeldenswaardig is dat ze hier de Wat Rong Khung aan het bouwen zijn , een spierwitte tempel waarvan de bouw in 1997 is gestart en naar verwachting rond 2070 voltooid zal zijn (zie foto) . Fijn dat we dit kunnen meemaken en hopelijk gaan we in 2070 weer terug om het resultaat te kunnen zien. In Thailand tref je duizenden tempels aan die allemaal beginnen in hun naam met "wat " , dit betekent tempel in het Thais. Ook zie je dat alle eilandennamen  beginnen met "Kho" dit betekent eiland. Zo dit was de thaise les. Wij verheugen ons op dit gedeelte van Thailand waar de natuur nog ongerept. Noemenswaardig is verder de pas geopende skywalk op het drielandenpunt. Een uitzicht platform met glazen vloeren. Je krijgt hier dan ook pantoffels aan als je over deze skywalk loopt. (zie foto)

Tot Morgen

1. Frank Vercoulen: