Khao sok

24 januari 2023 - Tambon Ton Yuan, Thailand

Khao sok
na zondag een rustdag te hebben gehouden hebben we maandag morge om 7 uur uitgecheckt en vertrokken uit Khao lak met prive taxi op weg naar Khao sok het national park. Het was iets meer dan un uurtje rijden naar ons vertrekpunt van de tour die we hadden geboekt. We kwamen aan bij de pier van het stuwmeer en gingen met zo,n 20 man allemaal verschillende nationaliteiten in 1 longtail boot. We deden eerst un uurtje sightseeing kijken of we ergens wilde dieren konden spotten. We hebben wat toekans gezien en andere mooie vogels. Na 1 uur varen kwamen we aan op het basecamp floating huisjes op het stuwmeer en die konden wel van de praxis of ikea komen( zie fotoos). Na het inchecken konden we wat zwemmen en kajakken alles met zwemvest dat is verplicht hier.Om 1 uur gelucht en weer de boot naar de 2e bestemming de grotten met stalagmieten en tieten😅.Het was fantastisch alleen die boottocht erheen al en in de grotten(zie fotoos). Toen gingen we weer varen en hielden naar 1 kwartier op.

we gingen een jungle wandeling maken en we moesten ons allemaal goed insmeren tegen de muggers en andere insecten. De tocht was adembenemend en zeer intensief. Dorien en ik liepen voor op met 1 kapmes al het struikgewas omver te sabelen💪. Toen we un paar uur verder waren kwamen we weer aan bij het stuwmeer. Het was schemerig geworden en er werd terug gevaren naar het basecamp. Onderweg ja ierlik waor kapte de motor ermee en we zijn aan de kant gegaan een vuurtje aangemaakt en met rooksignalen andere boten op het stuwmeer gewaarschuwd. Na 2 kwartier kwam er een boot aan en er werden naar een ander basecamp gebracht waar we konden overstappen op 2 kleinere boten die ons terug brachten naar ons camp. We hebben erna lekker gegeten en nu zitten we deze blog te schrijven van de 1e dag. We zijn offline hier en er is stroom via 1 generator van 6 tot 6 dus we kunnen het verhaal morgen tegen de middag hier posten als we weer in de bewoonde wereld zijn. Truste. 😴

1. Petra:
    24 januari 2023
    Wat prachtig moei door. Geweldig. Met rauksignale. Leuk. Unne tamtam had ut neet sneller kunne doon. Vuul plezeer nog same.
  2. Truus:
    24 januari 2023
    Geweldig 😍, wat is dao moei, maar ik had van bert wal verwacht det hae ein van wide biëste 🐯🙉🐍🐊🦍🦣 stiekem gefotografeerd had. Genaet der maar lekker van allemaol fijne herinneringen 😘
  3. Annelies Theelen:
    24 januari 2023
    Wat weer ein leuk verhaol. Met t kapmes door de jungle! Gewéldig huur