Welkom op de reisblog van Dorien, Bert , Annelies en Jos

25 december 2022 - Blerick, Nederland

2 januari vertrekken wij voor een maand naar Thailand. We zullen "gewapend" met onze rugzak het hele land doorkruisen. Op deze blog zullen wij dagelijks onze belevenissen in dit prachtige land beschrijven. Vanaf vandaag zullen wij jullie deelgenoot maken van onze plannen en vanaf 2 januari gaan we "live".

Waarom Thailand ?  Als je een trip naar Azië wil maken dan kom je al snel bij Thailand uit. Dit koninkrijk, met 70 miljoen inwoners,  heeft nooit te maken gehad met kolonisatie en is daardoor nog zeer authentiek. Moessonklimaat, savanneklimaat en regenwoudklimaat  , je zult het er allemaal aantreffen. November /februari is de beste reistijd voor ons omdat de temperaturen zo rond de 28 graden schommelen. Van het noordelijk onherbergzame thailand tot de ongerepte bounty-eilanden in het zuiden , we zullen het allemaal meemaken.

Op dit moment is het land in een diepe rouw gedompeld. De troonopvolger van de koning, prinses bajrakitiyabha, is door een hartfalen in coma geraakt. Deze zeer populaire kroonprinses wordt nu kunstmatig in leven gehouden. Inmiddels zijn in Thailand alle nieuwjaarsfeesten in het hele land afgelast. Van grote party's op de eilanden tot discotheken die gesloten worden. Het kan ook zo maar betekenen dat, van de een op de andere dag, andere dagelijkse zaken worden afgelast, zoals geen treinreizen, geen vliegreizen  enz. Want dat is ook Thailand. We gaan het zien !!!

Oorspronkelijk werd het Thaise nieuwjaar (Songkran) ingeluid door middel van een 3 daags feest vanaf 13 april. Dit bestaat nog steeds (vanwege de traditie)  en het kenmerkende hieraan is dat men elkaar nat gooit en oudere familie gaat bezoeken. Dit komt nog voort uit de oudere Siamese periode, tot 1939 werd de naam Siam gevoerd voor Thailand. Tegenwoordig wordt het nieuwe jaar op 1 januari ingeluid. Wellicht herinneren enkelen van ons de film " Anna and the king of Siam " jarenlang een bestseller tijdens de kerst. Overigens is het volgens de boeddhoestische jaartelling op dit moment 2565.

Overigens wat me nu invalt : In het jaar 1969 werd het nummer "in the year 2525" door Zager & Evans uitgebracht. In dit nummer is er sprake van dat de wereld vergaat in 9595, dan hebben we dus nog effe !!!

Tot Morgen

1. Reislogger:
    16 december 2022
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Ton en Jacqueline:
    25 december 2022
    Wij wensen jullie alvast een hele mooie maand met veel plezier en lol. 🥳🍻🎉. Gaan jullie zeker volgen.
  3. Ingrid:
    25 december 2022
    Oh super wat leuk , ik hald og in de gaate ! Fijne vakantie allemoal en vuul plezeer!!
  4. Andre:
    25 december 2022
    Veel plezier en geniet ervan.
  5. Pé:
    25 december 2022
    Ammezeer ôch en kom veural gezônd weer truuk!
  6. Zus:
    Hiël vuuel veurpret al..
    Iers de kersdaag hé
  7. Annemie:
    Fijne vakantie
  8. Joep:
    25 december 2022
    Bin beniejd, ik gaon och zekers volge
  9. Nadine:
    Spannend ❤️
  10. 😀Conny:
    25 december 2022
    Heel erg leuk en spannend die reisblog.
    Zal iedere dag kijken naar nieuws.
    Blijf gezond allemaal.
  11. Wil van Rens:
    25 december 2022
    Groeëter hoof dae rökzak van dich auk neet te zien Jos. 2 schoëne ônderbökse, un tube tandpasta en unne tandenborstel, miër hebse neet nueëdig, toch? Vuul plezeer alle 4.
  12. Resi:
    25 december 2022
    Leuk om jullie te kunnen volgev
    Veel plezier
  13. Patrick P T. Thijssen:
    25 december 2022
    Gooje reis gewins, veul plezier en....gezond weer thoes komme👍. We halde och in de gaate😉 Grtz Jeanne & Patrick
  14. John en mam:
    25 december 2022
    Fijn Annelies en Jos,mam en ik zullen jullie volgen goede reis in goede gezondheid
  15. Tonny:
    25 december 2022
    Veul plezeer….. ‘t is ein prachtig land…. Geneet!!!!!!!!
  16. De ‘Krey’.:
    25 december 2022
    Ammeseer óg👍. Ik gaon óg met ein kritisch volge…
  17. Hein Oostdam:
    25 december 2022
    Benieuwd naar jullie verhalen. Goede reis!
  18. Hein Oostdam:
    25 december 2022
    Ben benieuwd naar jullie verhalen. Goede reis!
  19. Anja:
    25 december 2022
    Ik wens jullie een fijne vakantie even weg uit dit kikkerland. Liefs godfried en anja
  20. Harry:
    26 december 2022
    Fijne reis en kôm ouk weer gezônd weer truuk
  21. 😀Conny:
    26 december 2022
    Nog niet eens weg uit Nederland en dan al zulke leuke verhalen.
  22. Marion Zub-Stamfort:
    27 december 2022
    Gooie reis gewinst , Hiel veul plezeer , en gezond blieve en trük komme
  23. Petra:
    29 december 2022
    Unne hiele fijne vakantie allemaol. Geneet dr van en kom weer gezond truk.
  24. Monique:
    29 december 2022
    Gooije reis en huul vuul plezeer!!
  25. Connie en Ger:
    2 januari 2023
    Gooije reis en weej winse óg eine geweldige moëie ónvergaetelike vakantie. Kom allemaol weer gezónd truk ❤️
  26. Ger:
    3 januari 2023
    Vuuël plezeer, blièf allemaol gezónd en gedraag óg.
    Beniejd naor de verhaole, kómmende waeke.