Floating market

7 januari 2023 - Bangkok, Thailand

"Een must voor iedereen die Bangkok bezoekt" dat wordt gezegd over de drijvende markt. Bootjes vol met handelswaar die drijvend op de kanalen handel met elkaar bedrijven. Je hebt in Bangkok en omgeving ca. 10 plekken waar je dan terecht kan. Boot met chauffeur huur je af om de handel op het water mee te maken. Wij dachten, laat ons dan maar meteen de grootste "floating markt" bezoeken.was wel ca 90 km buiten Bangkok maar allez. Na een taxirit van anderhalf uur aangekomen bij het startpunt.eerst nog 2000 bath pp schuiven (peperduur) maar allez.de boot in , vanaf de kant werd er nog naar ons geroepen. Effe omdraaien en jawel ze maakten een foto van ons terwijl wij bijna uit de boot flikkerden, maar allez. We hadden voor de korste route gekozen omdat we alle 4 het vermoeden hadden dat het efteling gehalte erg hoog was. Varen over de kanalen en langs de kant allemaal kraampjes waar je dus de meest onzinnige souvenirs kon kopen. Af en toe een verdwaalde boot OP het water die fruit verkocht (zie video). De mogelijkheid bestond wel om op diverse plekken aan wal te gaan voor belichting van tempel/olifanten/ enz. Het enigste wat wij zeiden " gaef gaas" naor de hut. Ik moet wel zeggen dat ze een ingenieus kanalensysteem hadden aangelegd en langs de route zag je wel prachtige vervallen krotten op palen in het water. Maar ook mooie nieuwbouw asbest platen huisjes. Aangekomen bij het eindpunt stonden ze al klaar met de "efteling" foto of we die wilden kopen voor 300 bath !  Omgerekend ca .8 euro.dat vragen ze in de efteling nog niet !  Ik snap ook wel dat deze lui van het tourisme moeten leven maar hoever ga je ???  Omdat ik deze mensen toch wilde steunen zei ik tegen de verkoper in het thais :" je krijgt van mij 50 bath als ik de foto maar niet hoef te kopen ". Dat wilde hij dus ook niet dus is er geen deal gesloten. Ben uiteindelijk wel benieuwd wat ze met deze foto gaan doen. Achteraf hadden we er beter aan gedaan om de " echte" floating market binnen Bangkok zelf te bezoeken maar allez.. .

Treinreis

Dag erna een 11 uur durende treinreis naar Chiang Mai gemaakt. Spotgoedkoop, je wordt voorzien van lunch/diner/drankjes enz. Was een all inclusive treinreis. Je passeert alle mogelijk landschappen van Thailand en dat voor de prijs van slechts 21 euro. Stoel en rijtuig enigszins gedateerd maar voor thaise en onze begrippen, prima. Als je in thailand bent moet je dit zeker meemaken. Maar waar wij aan het einde van de treinreis terecht kwamen dat vertel ik morgen.

1. Joep:
    7 januari 2023
    Is allemaol zeer enerverend waat ik zoe laes, maar dink d'r aan net zoe als in d,n tour af en toe eine rusdaag neme. Amuseer en hald och!
  2. 😀Conny:
    7 januari 2023
    Oh heerlijk die verhalen prachtig om dit mee te maken.
    Jullie zien er vermoeid uit dus even een goede raad gas terug nemen en rust nemen.
    Jullie hebben nog een aantal weken waar nog van alles op het programma staat.
    Lieve groetjes uit Blerick.
  3. They en mariet:
    7 januari 2023
    Mmmmm,t water lüp ös oet de mönk ,zuut der heerlijk oet😋😋
  4. Resi:
    8 januari 2023
    Wat ein ervaringen allemaol
    Geniet dervan en doot un bietje rustig aan