Khao San Road en Chinatown

5 januari 2023 - Bangkok, Thailand

Ons hotel ligt in een prachtig relax zij straatje in de buurt van de befaamde Khao San Road, de place to be voor de backpackers.oorverdorende boem boem muziek uit alle richtingen. Zie bijgevoegde video. Dit moet je gezien hebben en dan snel wegwezen. Ons hotelstraatje ademt een laid back sfeer uit. Gezellig druk in oude hippie buurt, zwembad op het dak van ons hotel en dat voor slechts 800 bath per nacht. Gisterenavond werden we op het terras verrast door een spontane breakdance jongeren die er een show weggeven.ze vroegen aan ons of we mee wilden doen maar dat hebben wij toch maar niet gedaan.als je het filmpje ziet dan weet je waarom.

Chinatown

Een van de grootste chinatown enclaves ter wereld ligt in Bangkok. Duizenden streetfood stalletjes en neon reclames alsof er geen energiecrisis is. Wij gingen hier op zoek naar de lekkerste sateh van Bangkok. 90 minuten kritisch langs het streetfood lopen en elkaar twijfelend aankijken van " deze niet " we hadden er bijna genoeg van toen ons zoeken werd beloond. Streetfood tent met alleen maar sateh en ook nog peanutsaus.15 stokjes besteld en later nog eens 15 stokjes met de lekkerste saus ter wereld. Wij waren zo enthousiast aan het eten en genieten dat wandelaars bleven staan en ons vroegen waarom wij zo enthousiast waren. De vonk sloeg over en in een mum van tijd waren alle 15 plastic krukjes bezet.toevallig kwam er naast ons een stel uit Maastricht zitten en effe nog lekker gebabbeld met hun. Toen we moesten afrekenen (100 bath) zei de eigenaar ,Lee sateh , dat we maar de helft hoefden te betalen omdat hij door ons prima zaken had gedaan. We vertrokken met een zeer voldaan gevoel richting ons hotel omdat we het buikje vol hadden en dat onze missie geslaagd was.  Rest ons nog een ding om te vertellen dat het in chinatown prettig vertoeven is omdat alles vermeld is in 2 talen. Dus als toerist weet je precies wat je koopt want het staat beschreven in het Chinees en thais ( zie foto)

Tot morgen bij de floating market