De Tuk Tuk race

4 januari 2023 - Bangkok, Thailand

De tuktuks zijn hier heel anders dan in India, veel luxer,veel sneller en prachtig versierd.vanmorgen dus 2 Tuktuks afgehuurd voor un uurtje of 5. Waar we heen wilden , zij zouden ons overal naar toe brengen en dat voor maar 200 bath , een koopje. Allereerst effe langs het station om kaartjes te kopen voor de treinreis a.s. donderdag, ze hadden er nog maar 4 voor deze gereserveerde trein dus hadden we mazzel. Van daar uit zouden de tuktuks ons naar een startpunt brengen voor een longboot tocht over de kanalen. Wij hebben toen met de chauffeurs afgesproken wie er het eerst zou zijn,de winnaar kreeg 50 bath extra. Nou....dat hebben we geweten.(overigens rijden ze hier links). Alle verkeersignalen negeren,door rood rijden en dat voor 50 bath.uiteindelijk heeft de tuktuk van bert/dorien gewonnen met slechts 5 meter voorsprong.  Ze hebben ons tien gedropt bij een steiger waar we op de longboot stapten voor een privé tour over de kanalen in Bangkok. De longboots hebben een waanzinnig grote en sterke motor (zie foto).het schijnen afgeschreven vliegtuigmotoren te zijn.....

Onderweg nog een tempel meegepikt en ,volgens afspraak, zouden we bij de steiger van het koninklijk uitstappen en weer opgepikt worden door onze tuktuks. Maar helaas niemand te zien, behalve 100.000 inwoners uit bangkok.Dan pakken we toch een andere Tuktuk , zo gezegd zo gedaan. Bijna bij het hotel stonden dus de bewuste tuktuks. Dus effe gezellig gebabbeld met de chauffeurs over het joe en waarom.nou bleek dat op de afgesproken plek geen tuktuks mogen parkeren. De politie was gekomen en dreigden de tuktuks met een ketting vast te leggen aan de lantarenpaal. Toen zijn de chauffeurs maar vertrokken.nou zou je zeggen , wat een lul verhaal.maar smorgens hadden wij hetzelfde meegemaakt bij het station. Fatsoenshalve vroegen wij aan de jongens wat we moesten betalen, uiteindelijk hadden ze toch een uurtje of 2 met ons getuktukt. Daar wilden ze absoluut niets van weten, het was hun schuld enz enz.na lang aandringen (ca.4 seconden) accepteerden ze toch 100 bath. In ieder geval al binnen 24 uur de zoveelste vriendelijke,gastvrije indruk van thailand. Zo net gezwommen op het dakterras ,opfrissen en dan naar chinatown.