Surin islands

22 januari 2023 - Khao Lak, Thailand

Gistermorgen zijn we om 7uur opgehaald voor een boot tocht 🛥naar de surin eilanden(volgens de reisgidsen de mooiste 4 eilanden van thailand) voordat we aan boord gingen was er eerst een ontbijt op de pier hier hadden ze ook pillen tegen zee ziek , natuurlijk heb ik er een paar (GESCOORD)🤫meegenomen, half uurtje van te voren innemen en het pilletje doet 4u zijn werk, ik moet zegen het werkte perfect,  dus ook voor de terug weg genomen😜De boot vertrok naar een grondige uitleg in 3 talen, de tocht duurde 1u en 30 min tot de eeste stop nl bij de moken ( zee gypsy's nomaden) toen de tsunami in 2004 toesloeg haden zij dit als eerste in de gaten doordat het water zich zover terug trok en hun heil naar hoger gelegen gebied moesten zoeken. Hierdoor heeft iedereen deze ramp overleeft, en waren er ook geen gewonden. Hiernaar haden we de eerste sorkel stop. Op de boot kregen we een professionele duikbril met een geseald mondstuk ( zéér hygiënisch) en een handdoek ( die fris rook en goed schoon
 was) het was zéér indrukwekkend om in een half uur  tezien wat er allemaal onder water leeft en groeit het een was nog mooier dan het ander. Bij terug komst aan boord een lekker koekje scoren of wat zoute chips en als je wilde cola of water.bij de tweede  stop hebben we heerlijk geluncht  ook dit was fantastisch  verzorgd en smaakte overheerlijk.toen we zaten te eten vloog er wat door de lucht de meeste wilde dit diertje wel even filmen zo wij ook natuurlijk ( zie foto of filmpje met beschrijving van dit  mannetje in zijn vleermuis pakje)🦇Zo zijn we bij 4 eilanden aangemeerd  en iedere keer een half uur gesnorkeld. WAT IS DE ONDERWATER WERELD PRACHIG, EN MAAR GOED DAT DEZE EILANDEN NIET CONTINU TE BEZOEKEN ZIJN, 7 MAANDEN PER JAAR ZIJN DEZE DICHT ZODAT ALLES ZICH WEER KAN HERSTELLEN EN DAT HET KORAAL VERDER KAN GROEIEN.🐠🐟🦀🐙🐡            Bij terug komst op de pier kregen we nog een lekker avondmaal, 🍽 dus we hoefden er niet meer opuit die avond.
Als iemand zich afvraagt waarom jos en annelies niet meer op de filmpjes of foto's erbij staan,deze zijn terug gegaan naar nederland omdat ze een verontrustend telefoontje hadden gekregen dat de moeder van annelies ernstig ziek was.
Dus jullie moeten het nu met ons doen, we proberen zo goed mogelijk verslag uit te brengen wat we zien en meemaken.
TOT MORGEN🙋‍♂️🙋‍♀️

1. Annelies Theelen:
    22 januari 2023
    Wat een mooi verhaal, ondanks dat we t niet meer samen kunnen meemaken heb ik genoten van jullie verhaal én foto's. Super, ik hoop nog veel te lezen en op afstand mee te maken. Dieke knoevel
  2. Zus:
    22 januari 2023
    Bert kan der zien werk van maken hiël good verhaol geschreven. En wat ein prachtige foto, s Maar wat ein avontuur ,schitterend net of we het zelf meimaken..geniet der nog van
  3. Graat:
    Mooi verhaal Bert. Genieu nog maat ff
  4. 😀Conny:
    22 januari 2023
    Mooi verhaal Dorien en Bert.
    Prachtig waar jullie zijn.
    Heel veel plezier met z'n tweetjes .
    Geniet van de laatste week.
  5. Marion Zub-Stamfort:
    22 januari 2023
    Annelies en Jos wat jammer veur ög
    Hopelijk geit het beter met dien mam
    Sterkte
  6. Pé:
    22 januari 2023
    Kin zien det ge Fredje vd Boogaard nog taegekomp dao... dae is auk in Surin vlgs zien Feestbook....
  7. Connie en Ger:
    Annelies en Jos sterkte.🍀