Treinreis Bangkok - Chiang mai

27 december 2022 - Venlo, Nederland

Op 6 januari gaan we genieten van een 11 uur durende treinreis in een comfortabele trein met airco. We hebben bewust gekozen voor de dag trein omdat we niets willen missen van het landschap wat aan ons voorbij zal trekken. De trein is voorzien van vliegtuigstoelen waardoor het reizen een stuk aangenamer zal zijn.

Diegene die ons avontuur in India ook gevolgd hebben weten dat wij destijds een missie hadden. Namelijk de zoektocht naar de roots van een helaas veel te vroeg overleden vriend van ons. Voor ons avontuur in Thailand hebben wij liefst 3 doelen waarbij wij de lat heel erg hoog leggen. We zullen ze gaan benoemen.

1. Er schijnt in het onherbergzame van noorden een stam te leven die ze Longneck's noemen. Naar men zegt zijn het vrouwen die zoveel mogelijk ringen om hun nek dragen. We hebben er een zeldzame foto van kunnen bemachtigen die je op deze blog aantreft. We hebben al een gids geregeld en zullen enkele dagen in de jungle gaan verblijven op zoek naar de Longnecks. Naar mijn weten zijn er slechts enkele geweest die in contact zijn geweest met deze stam.  Aangezien wij slechts enkele dagen in het noorden verblijven hebben wij onze gids Livingstone al vooruit gestuurd om het voorwerk te doen.

2. Hebben jullie dat nou ook dat als je enkele weken in het buitenland bent geweest en dan weer terugkomt in Nederland dat je zo'n ontiegelijke zin hebt in een fricandel speciaal ? Nou wij wel ! Maar eigenlijk willen wij  niet zo lang wachten en gaan we ook op zoek naar  de " Fricandel special "in Thailand.

3. Zoals al eerder aangehaald hebben wij jaren geleden de roots achterhaald van een vriend van ons die in India woonde (Goa).  Tijdens onze zoektocht destijds vertelden zijn vrienden uit India dat hij regelmatig de oceaan overstak om in Koh Samui te verblijven tijdens de natte periode in India. Wij gaan dus zoeken op dit eiland of we sporen van hem kunnen vinden. Overigens staat het verhaal van deze reis nog steeds op internet. https://jostheelen.reislogger.nl

Tot morgen

1. 😀Conny:
    30 december 2022
    Ja die fricandel ha ha.
    Gisteravond 29 December toevallig een programma op TV gezien over Thailand .
    Op de KHAO SAN ROAD waar jij over schreef is een eetgelegenheid van een Nederlandse man.

Daar zijn alleen maar Nederlandse gerechten te bestellen.
    Alles vers o.a ZUURKOOL FRICANDELLEN KROKETTEN ENZ.en alles zelf gemaakt.
    Er waren opnames van de keuken waar het bereidt werd.
    Misschien vinden jullie het wel veel succes met zoeken.
  2. Ron & Doreen:
    4 januari 2023
    Er zijn in Bangkok ook sporen van Herman te vinden en wel vlakbij Khao San Road waar hij graag verbleef in de GECCO BAR. Mango sticky rice en biertje waren zijn favorieten!!
    Veel plezier!!
  3. Ron & Doreen: