Zuid thailand

16 januari 2023 - Ao Nang, Thailand

Enkele dagen niets van ons vernomen maar dat heeft zijn redenen. We zijn nog steeds gezond,fris en reislustig.maar dat terzijde. We hadden een minivan gehuurd en zijn daarmee een parkeergarage ingereden die te laag was. Dus.......verzekering,politie, sleepwagen enz. En taakstraf voor Bert.Maar dat vertel ik morgen uitgebreid, want we gaan niet van de hak op de tak springen maar alles in de juiste chronologische beschrijven.

Dus afgelopen zaterdag zijn we met het vliegtuig van chiang mai naar Krabi gevlogen. Dit duurde 2 uur.Eigenlijk een uur en 50 minuten maar ik vond 2 uur makkelijker schrijven. Op voorhand hotel geboekt in Ao Nang,uiteraard weer via internet. We kregen exact wat wij gereserveerd hadden. Hotel lag 10 meter van het strand en vanuit onze kamers stapten wij zo het zwembad in. De foto's spreken voor zich ,hotel wel wat prijzig ca.70 euro per nacht maar de locatie is uitstekend.We lopen het hotel in en staan midden in het leven. Druk,druk en drukker. De tsunami in het jaar 2547 heeft hier behoorlijk huisgehouden, alles was naar de klote. Borden langs het strand geven nu vluchtroutes aan die je moet gebruiken bij een tsunami. In Ao Nang hebben ze erg geleden onder de covid, Toeristen bleven weg en vele thai winkels/restaurants werden gesloten. Wat gebeurde er toen? De Indiërs kwamen, kochten de winkels en restaurants op. Dus india slaat de klok hier. Ao nang is nu een vrij drukke toeristenplaats.Leuk om gezien te hebben maar na enkele dagen wegwezen. Dat gaan we dus ook doen. Voordeel is wel dat je vanuit hier de mooiste dagtochten kunt maken. En dat hebben wij dus ook gedaan.  Maar daarover vertel ik jullie morgen meer. Eerst morgen effe bekijken hoe we de 150 km overbruggen naar Khao Lak want dat is de volgende stop.

Tot morgen

1. Ger Verheijen:
    16 januari 2023
    Hoop dat het mee valt voor Bert met zijn taakstraf anders zitten we hier zonder prins
  2. 😀Conny:
    17 januari 2023
    Hopelijk ben je goed verzekerd Bert anders zit je voor de komende 25 jaar goed opgeborgen daar
  3. Dorien:
    17 januari 2023
    We zijn in afwachting, maar de schade is niet mals😱😬
  4. Els Bors:
    17 januari 2023
    Bin bang dat de Swaree ff môt waere öetgesteld…….
    Maar wat heb ge ‘t toch fijn zeg! Kômp ge nog waal truuk?